Calendar
09 dec. 2019
AcasaInscrie-teContul meuTermeni si conditiiContact
Masaj Erotic Arad
Spatiu publicitar
Cum sa mananci sanatos cand iesi in oras

Cum sa mananci sanatos cand iesi in oras

Daca iesi des la restaurant poti sa mananci sanatos - important insa este sa faci alegerile corecte.

Mai mult
Cum sa alegi un tatuaj

Cum sa alegi un tatuaj

Inainte sa alegi o forma de body art, ia in vedere 5 consideratii care iti vor intari decizia. Indiferent de trenduri si de stiluri, trebuie sa stii mai multe lucruri inainte sa iti faci un tatuaj.

Mai mult
Spa la tine acasa

Spa la tine acasa

Ar fi frumos sa ne bucuram de experienta spa la un salon. Masajul, manichiura, pedichiura sa ne faca pielea si corpul minunate. Insa o deplasare la spa nu e tot timpul la indemana.

Mai mult
Exercitii fizice pentru o silueta de vis

Exercitii fizice pentru o silueta de vis

Pentru fiecare tip de silueta in parte, exista o serie de exercitii fizice ce ne pot ajuta fie sa ajungem la greutatea dorita fie sa ne putem echilibra dimensiunile corpului.

Mai mult

Cum sa mananci sanatos cand iesi in oras

Cum sa alegi un tatuaj

Spa la tine acasa

Exercitii fizice pentru o silueta de vis

Cum sa mananci sanatos cand iesi in oras

Cum sa mananci sanatos cand iesi in oras

In ultimul timp, tot mai multi dintre noi alegem sa mancam in oras din ce in ce mai des. Intalniri de afaceri, cine romantice sau mese grabite in pauza de pranz – ocazii sunt suficiente. Insa chiar daca iesi des la restaurant poti totusi sa mananci sanatos - important insa este sa faci alegerile corecte.

Rasfoieste cu atentie meniul si cauta felurile care contin cuvintele “la gratar”, “fiert în aburi”, “copt”, “in suc propriu”.

Umple-ti farfuria cu legume, orez brun, paste integrale si fereste-te de unt, margarina sau sosuri pe baza de smantana. Daca iti comanzi salata, cere ca dressing-ul sa fie adus separat si foloseste-l cu zgarcenie.

Da la o parte pielea de pui sau grasimea vizibila de pe bucatile de carne.

Nu manca tot din farfurie, mai ales daca restaurantul ales serveste portii gigantice.

Daca iti face cu ochiul un desert „nu-tocmai-sanatos”, comanda-l, dar ai grija sa il imparti cu un prieten.

Ai grija la consumul de alcool – in acest fel adaugi calorii “goale” mesei tale. Daca ai pofta de o bautura alcoolica, tine minte ca o bere usoara sau un spria sunt cea mai buna alegere.

Uneori, mancarea pe care o crezi foarte buna e vinovata de starea ta de oboseala, aspectul palid al tenului si lipsa de concentrare. In loc sa te hraneasca si sa-ti intretina starea de sanatate, ea poate constitui o sursa permanenta de boli.

Toate alimentele pe care le consumam sunt transformate prin digestie in nutrimente asimilabile, utilizate de catre organism pentru hranirea celulelor, producerea de energie si fabricarea de molecule complexe.

"A manca sanatos" inseamna sa mananci echilibrat.

Niciun aliment nu poate contine singur toate nutrimentele de care aveti nevoie. O alimentatie echilibrata presupune acoperirea nevoilor corpului in ce priveste nutrimentele si energia.

Daca vei efectua cateva schimbari in alegerea alimentatiei zilnice vei reusi cu siguranta sa-ti imbunatatesti nivelul energetic si sa-ti prelungesti viata implicit.

Consuma regulat alimentele care contin fibre si antioxidanti ca de exemplu: cerealele integrale, broccoli, dovlecel, ovazul, orezul brun, legumele cu frunze verzi, cartofii, fasolea si toate fructele. Acestea va vor ajuta la scaderea colesterolului, vor ajuta digestia si vor regla nivelul de zahar din sange si a nivelului de insulina si reduce consumul de calorii.

Specialistii au elaborat o reprezentare sub forma unei corabii a ceea ce ar trebui consumat din punct de vedere al alimentatiei globale:

1. Consumati cel putin 5 fructe si legume pe zi, sub toate formele (ca atare sau preparate - crude, fierte, uscate, conservate) la fiecare masa.

2. Mariti aportul de feculente adica alimente cerealiere complete (au continut bogat in fibre), leguminoase, cartofi etc. Inlocuiti painea alba cu cea integrala.

3.Micsorati consumul de zahar si de alimente dulci (ciocolata, prajituri, sucuri, patiserie etc.)

4. Din gama lactatelor consumati 3 produse pe zi alternand sortimentele, alegand branzeturile mai putin grase si mai putin sarate.

5. O data sau de doua ori pe zi consumati carne, peste si fructe de mare sau oua alternandu-le in cantitati limitate si mai putin grase. Mancati peste cel putin de doua ori pe saptamana.

6. Limitati consumul de grasimi totale (lipide totale) si mai ales consumul de grasimi saturate (mezeluri, unt, sosuri, patiserie etc.). Trebuie privilegiate materiile grase de origine vegetala: uleiul de masline si cel de rapita.

Daca esti tanar sigur ai o viata sociala foarte activa ceea ce inseamna ca iesi mult in oras si de multe ori pranzul sau cina te prinde la un restaurant, la un fast-food sau in fata unei shaormerii. E destul de usor sa mananci lucruri nesanatoase, care sunt mult mai la indemana, dar ele iti afecteaza organismul si in acelasi timp ingrasa! Descopera aici cum poti evita aceste pericole.

Cand iesi la un restaurant

In cazul in care iesi cu prietenii la un restaurant pentru a sarbatori ceva important, incearca sa stai deoparte de mancaruri grase, cum ar fi fripturile de porc, micii, pizza cu multa carne etc. Gandeste-te ca ai iesit in oras nu ca sa te indopi, ci pentru a serba o ocazie speciala. Trebuie sa ai grija de silueta ta! Iata ce este recomandat sa incerci: daca ti-e pofta de o friptura, mananca pui sau curcan la gratar, la cuptor sau snitele, alaturi de o garnitura usoara. Evita sa comanzi cartofi prajiti (oricat de gustosi ar fi ei, sunt plini de grasimi!) si incearca-i pe cei natur, piure sau legume la gratar etc.

Cand iesi la o pizzerie

Ce altceva poti comanda, daca nu pizza? Ei bine, daca alegi ingredientele potrivite, pizza nu e chiar atat de nesanatoasa precum pare. Pana la urma, e vorba de o bucata de aluat (este recomandat sa alegi aluat subtire) cu sos de rosii si topping-uri. Afla ca in topping-uri sta secretul. Daca vei manca o pizza cu sunca, carnaciori, mai multe tipuri de branza, bacon etc., colesterolul va creste iar grasimile vor incepe sa se depuna. In schimb, alege o pizza cu carne de pui, cu ton sau cu legume (porumbul, ardeii grasi, ciupercile si chiar vinetele sunt delicioase pe o pizza).

Desert?

Mai bine te mai gandesti! Nu doar ca vei fi satul pana ajungi la el, dar papanasii sau torturile de ciocolata sunt cu adevarat niste bombe calorice. Daca tii neaparat sa mananci totusi ceva dulce trebuie sa alegi o salata de fructe sau o placinta cu mere ori cu branza. De baut? Trebuie sa spui nu sucurilor carbogazoase. Sucurile "fresh" de fructe proaspete sunt mai scumpe, intr-adevar, dar iti aduc vitamine si nutrienti de care corpul tau are nevoie.

Daca ajungi la un fast food

Vei spune ca daca ai calcat intr-un fast-food nu mai e nicio cale de intoarcere si ca orice comanzi de aici te va ingrasa si va fi nociv pentru tine. Nu e chiar asa! Multe fast-food-uri au si produse sanatoase in meniu, pentru a avea o imagine mai buna. Se poate comanda cam de oriunde salate sau piept de pui in diverse forme. Si in privinta sucurilor treaba sta la fel - ai mereu alternativa sucurilor naturale si a apei plate. Variantele sanatoase exista, trebuie doar sa uiti de hamburgeri, carne de porc prajita sau cartofi prajiti!

Cand esti pe strada

Simti ca ti-e foame si esti pe graba. Cel mai repede si usor e sa te opresti la prima shaormerie sau la o patiserie si sa cumperi ceva consistent. Din nefericire, acel ceva ii va face rau siluetei tale si sanatatii in general. Iar in plus te vei simti foarte greoi si lipsit de energie. Partea favorabila cu foamea subita e ca dispare si destul de repede. Chiar daca ti-e pofta de ceva consistent, o poti “pacali” pana ajungi acasa cu ceva mai slab in calorii. Atunci cand ti-e foame si n-ai in jur nicio alternativa sanatoasa, incearca sa rontai cativa covrigi sau chiar sa cumperi un iaurt de baut dintr-un magazin sau supermarket si astfel iti va trece foamea pe moment si pana ajungi acasa vei fi ok.